lördag 5 november 2011

Till en skoluppgift.

Jag heter Elinor Bygg är 26 år. Född och uppvuxen i Västerås. Bor just nu i ett mysigt radhusområde med min man Jonas och våra tre barn Saga, Sam och Tom här i Västerås i ett område som heter Önsta-Gryta.
Har tidigare gått en floristutbildning. Så jag är utbildad florist, vilket är mer som ett intresse än något som jag vill jobba med.

Så binda blombuketter och olika dörrkransar är väldigt rogivande för mig. Vi flyttade ganska nyligen in i vårt radhus, så just nu försöker jag få iordning på allt här hemma. Det ska målas, tapetseras och målas tavlor.
Har ett stort intresse för färg och form. Loppis och auktioner är även det ett stort intresse. Hitta gammla möbler, måla och klä om dom.
Har även en inredningsblogg som jag försöker hinna uppdatera då och då. Jag är ingen stor bloggare direkt men jag försöker att komma ihåg den. Den kommer nog bli mer och mer aktiv under tiden vi renoverar och fixar här hemma hos oss. Inredning är något jag försöker hålla på med dagligen då det är något som jag skulle vilja jobba med.

Därav mina studier, måste läsa upp lite ämnen för intresset i gymnasiet inte fanns. Så det tar jag igen nu så jag ska kunna plugga vidare på högskolan. Drömmen är att få komma in på konstfack och läsa till inredningsarkitekt. Vill även öppna en egen butik, och måste då läsa några kurser för att få en bra grund och lite kött på benen.


Så mina mål och ambitioner för denna kursen är att klara av den i det stora hela.
Var länge sedan man satt i "skolbänken", så jag hoppas jag ska kunna uppnå ett Godkänt betyg. Men skulle jag lyckas att få ett högre betyg skulle jag bli väldigt glad och stolt över mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar